zaterdag 23 mei 2020

donderdag 28 mei


Dagschema derde leerjaar
donderdag 28 mei 2020

MOET-taakjes
Klaar?
J =  gemakkelijk
K = OK
L = moeilijk
Extra uitleg
 van juf nodig?
Rekenen
Blok 7 les 11: Delen binnen de deeltafels tot 1000

Extra uitleg:
·         Je mag telkens evenveel nullen schrappen bij deler en deeltal, bv. 450 : 50 = 45 : 5 = 9
·         Als er niet bij allebei de getallen een nul staat, mag je wel de nul bedekken, en ze er daarna bij de uitkomst bij plaatsen. Bv. 420 : 7. Ik bedek de nul, dan zie ik 42:7 staan, dat is 6. De nul die ik heb bedekt moet ik er nu terug bij plaatsen, dan is mijn uitkomst 60.

Hulpfilm:



JKL


Go
Rekenen
Maal- en deeltafels

Extra uitleg:
Maak de bovenste helft van het blad.
De onderste helft van het blad mag je zeker maken, maar is niet verplicht.



JKL


Go
Spelling
Woordpakket 24 : kijk en schrijf over

Extra uitleg:
-      Verbeter nadien met een groene pen.
-      Schrijf de woorden die je fout had 3 x correct over.




JKL



Go
Taal
Begrijpend lezen: Dolfje Weerwolfje p.70 -77

Vragen:
Vul aan: Gelukkig, de meester had hem niet gezien. Hij is bij de buitendeur, dacht Dolfje. Nu kan ik vlug naar de jongensslaapzaal. Op dat moment ging de deur open. Een hand drukte op de lichtknop. In een flits werd de ruimte fel verlicht. In de opening stond een meisje. Het was …………………..

Wie slaapt er onder Dolfje?
……………………………………………………………………………………………….



Lezen
Lees 2 x 15 minuten in een boek naar keuze.

Zijn uw leesboeken uit? Lees dan een strip of boek via www.bingel.be of contacteer de juf voor nieuwe leesboeken!


JKL

Go
MAG-taakjes
www.bingel.be
zie dagtaak in bingel
Dit is een MAG-taakje maar de juffen en de meester raden je aan om 30 minuten per dag op bingel te werken!

Op deze website kan je extra oefeningen vinden van Wiskidz.

ga naar “derde leerjaar”

Spelletjesbundel
Vrij te werken/kleuren in de spelletjesbundel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten